2022. április 1., péntek

textilfestés

Talán egy fél éve festettem először ezzel a természetes festékkel néhány anyagot. A pamut  és vászon  darabkákon jobban megmaradt a festék , de  műszálas csipkén is látszik az eredmény.
A kész babaruhát többször visszatettem a növényi főzetbe , és egy fakanálon belógattam , direkt akartam egy kis foltos , "öreg" hatást elérni ...túl jól sikerült :)

 ...de ez az első kísérlet volt , lesz ez még jobb . Közben sót is raktam ...így "púder" árnyalat pirosasabb lett . 

...és én sem hittem , de  az AVOKADÓ héjaval  és magjával lehet ilyen színűre festeni...

Minél barnább az avokadó héj , annál inkább rózsaszín az eredmény. A  mag és a héj  mélyhűtőben tárolható .


A  merino fonalat később festettem , és a pulcsi  1:4 méretű lánykának készült... jó sokáig .

 Később fotózom modellen is.

 Ez a "Haapsalu" gyapjú fonal annyira  finom , vékony , hogy az ebből készült csipke vállkendő egy női karikagyűrűn áthúzható ,  (100g = 1400 m )...ezt a pulóvert  1 mm-es tűvel kötöttem . A híres észt csipkesálat 3-4mm-es tűvel kötik.

 


Nincsenek megjegyzések: